Meny
Fretex slagord

Fretex-reklame vant bronse

Kampanjen "The hotel recycle bag" vant bronse i Gullblyanten.

Fretex er avhengig av andres giverglede. For å donere klær må publikum fysisk gå til et innsamlingssted - enten til en Fretexboks eller ved å bruke Fretexposen på Posten. For noen er dette en barriere. Vi er derfor hele tiden på jakt etter nye måter å motta klær på, tettere på situasjoner hvor det er lett å gi bort klær.

Hvert år legger gjester ved Scandic-hotellene igjen rundt 3000 kg klær. Dette er klær som Scandic må ta vare på i månedsvis i tilfelle de etterlyses av gjestene i etterkant. Vi ønsket at disse klærne kunne komme til nytte.

The Hotel Recycle Bag er en tjeneste hvor gjestene selv kan donere det de ikke trenger lenger til Fretex. Har de for eksempel vært på shopping og fornyet garderoben, kan de gi videre det gamle – med god samvittighet.

Alle rom på Scandic Vulkan i Oslo ble utstyrt med egen pose sammen med materiell som forteller om tjenesten. Gjestene kan putte det de ikke trenger lenger i posen, og Scandic leverer det videre til Fretex. På den måten slipper Scandic å ta vare på og lagre klær som allikevel ikke er savnet, og Fretex får viktige donasjoner.

Kitchen reklamebyrå vant bronse i Gullblyanten for denne jobben.