Meny
Fretex slagord

Veien tilbake til arbeidslivet

Attføringskampanje
Fretex tilbyr kurs, veiledning og arbeidspraksis internt og i eksterne bedrifter. Målet er at flest mulig skal finne en plass i arbeidslivet.

– Fretex er så mye mer enn en skattekiste. Til daglig deltar 1600 mennesker i attføringsprogram hos Fretex. Noen av dem arbeider i Fretex, mens andre arbeider i eksterne bedrifter med oppfølging fra Fretex. Mange deltar på kurs og får veiledning. Målet for alle er å komme tilbake til arbeidslivet, sier kommunikasjonssjef Trine Gjermundbo i Fretex.

– Vi ønsker med denne kampanjen å fortelle om disse tjenestene og at det finnes håp, også for dem som opplever at livet er tungt og at det er vanskelig å fungere i jobb. Hos Fretex er det mange ressursdetektiver. Vi vet at alle mennesker kan noe og kan være til nytte. Vi vil gi folk grunn til å tro på framtiden!

Rak rygg, hevet hode.
Kampanjen går i nasjonale aviser og magasiner.


– Kampanjen viser det folk forbinder med Fretex, nemlig brukte klær. Samtidig legger den til en dimensjon som gjør at kampanjen vokser. Det å kunne ha rak rygg og hevet hode bidrar til å gi menneskeverd.

 

Attføringskampanje

 

Attføringskampanje