Ikke i jobb?
Vi i Fretex jobber hver dag for at du som ønsker det skal få nye muligheter gjennom en jobb, enten hos oss eller hos en av våre mange samarbeidspartnere. Det å ha en jobb betyr mye for de fleste av oss. Å være en del av et arbeidsmiljø gir glede, identitet og noe å snakke om rundt middagsbordet.
Det er kanskje lenge siden du har hatt en jobb? Du er kanskje ikke sikker på hva du ønsker å jobbe med, eller hva du passer til? Kanskje har du til og med mistet troen på at det finnes en jobb for deg? I Fretex vil du få rådgivning fra en av våre erfarne jobbkonsulenter. I samarbeid legger dere realistiske planer for hva du skal gjøre for å komme ut i jobb. Dine ønsker, egenskaper og forutsetninger danner grunnlaget. Jobben finnes - det gjelder bare å finne den!
Hvordan blir du jobbsøker i Fretex?
Har du vært arbeidsledig i kortere eller lengre tid, og har behov for oppfølging og rådgivning for å komme ut i jobb skal du først ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor. Se www.nav.no. Avhengig av hva du har behov for, vil NAV eventuelt søke deg videre inn til Fretex for at vi skal bidra med det du trenger for å komme ut i jobb.
Fretex har årlig over 3000 jobbsøkere som er søkt inn i et av våre attføringsprogram fra NAV. Fretex er den største arbeidsinkluderingsbedriften i Norge, og den eneste som er landsdekkende. Vi har kontorer spredd over hele landet - fra Kirkenes i nord til Mandal i sør, så sjansen er stor for at vi finnes der du er!
Rekruttering fra Fretex
Som vår samarbeidspartner på rekruttering kan din bedrift være med å dele vår visjon: "Vi gir folk grunn til å tro på framtiden". Det å samarbeide med Fretex handler imidlertid først og fremst om gode måter å rekruttere nye medarbeidere på - ikke om gode gjerninger.
Kaffehuset Friele i Bergen er en av våre samarbeidspartnere, og har rekruttert tre personer fra Fretex så langt. Leder for kommunikasjon og samfunnsansvar i Friele, Atle Engelsen, sier "Fretex kjenner kandidatene bedre enn man gjør i et vikarbyrå" (Kilde: Fretex Magasin nr.1 2013), og er ved kjernen av det vi mener er et av de viktige suksesskriteriene i samarbeidet - kunnskap om jobbsøkerens interesser, kvalifikasjoner og kompetanse.
Like viktig er det imidlertid også å kjenne din bedrifts kultur og hvilken type kompetanse og medarbeidere du er ute etter. Når vi kjenner både dine behov og jobbsøkerens kvalifikasjoner har vi et godt grunnlag for å finne rett person til rett jobb.
Oppfølgingen både jobbsøker og du som arbeidsgiver får fra våre jobbkonsulenter etter arbeidsforholdet er startet, er med på å sikre gode og varige løsninger for begge parter. Dermed skaper vi sammen vinn-vinn sitasjoner for alle. Jobbsøkeren kommer i arbeid og du som arbeidsgiver får lært opp nye ansatte i trygt samarbeid med Fretex. Det er en suveren måte å rekruttere på!
Dette sier våre samarbeidspartnere om oss
"Dette er vinn-vinn for alle parter og et samarbeid vi vil fortsette med", sier Ketil Arntsen, daglig leder i Alf Hansen AS i Trondheim
(Kilde: Adresseavisen, 26.11.2013)
Modena Fliser har vært tydelige på hvilken kompetanse de har behov for. Fretex og jobbsøkeren har på sin side gjennomgått søkerens kompetanse, kvalifikasjoner og interesser. Dette øker sjansen for å lykkes for alle parter. Modena Fliser får også oppfølging av Fretex sine jobbkonsulenter underveis. Som daglig leder Dag Kristoffersen i Modena Fliser sier – risikoen er minimal fordi de får riktig folk på riktig plass. (Kilde: Aftenposten)
På facebook-siden jobb & sånn forteller jobbsøkere, samarbeidspartnere og Fretexansatte om sine erfaringer. Følg oss der!